توجه
  • There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery Pro plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder: media/k2/galleries/1051147

کشف ردپایی از حیات در سیاره سرخ

یکی از اهداف پرتاب مریخ نورد مارس ۲۰۲۰ به سیاره سرخ جست و جو نشانه‌هایی از وجود حیات باستانی درسطح این سیاره است.

به گزارش گروه فناوری ایمان نیوز،

به گزارش خبرنگار حوزه فن آوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،کارشناسان برای یافت نشانه هایی اولیه از وجود حیات در سیاره مریخ بر روی مشابه ترین نقطه در کره زمین به مطالعه می پردازند؛ یکی از مناطقی که بنا برمطالعه های زمین شناسی بیشترین شباهت را به سطح سیاره مریخ دارد منطقه به نام Marble Bar در سواحل غربی و شمالی قاره استرالیاست.
در این منطقه فسیل هایی به قدمت ۳.۵ میلیارد سال وجود دارد که به گفته محققان از جمله قدیمی ترین نشانه های اولیه حیات بر سطح زمین است.

دانشمندان امیدوار هستند فناوری های به کار رفته در مریخ نورد مارس ۲۰۲۰ امکان کشف نشانه هایی از جمله فسیل یا نمونه های میکروبی از حیات را در سیاره مریخ در اختیارشان قرار دهد.
سنگ هایی به نام Stromatolites از جمله فسیل های قدیمی بر سطح زمین هستند که اغلب از بقایای تک سلولی ها به دست آمده اند و به شکل رسوب در برخی مناطق کره زمین یافت می شوند.
محققان اعتقاد دارند سیاره سرخ یک بار مانند کره زمین دارای حیات و منابع آب جاری برسطح خود بوده است زیرا الگو های زمین شناسی زمین و سیاره مریخ با یکدیگر مشابه هستند.

کشف فسیل در این مناطق از استرالیا می تواند داده های منحصربه فردی درباره محل گمانه زنی در سیاره سرخ برای کشف فسیل های احتمالی در اختیار دانشمندان قرار دهد.
منبع: smh